lunes, 17 de octubre de 2011

Foc

















El meu pare va passar l’ hivern endinsat en el seu propi treball. 
No volia parlar-ne amb ningú, insistia constantment en que era 
un secret, i que tots ens n’ assabentaríem al just moment. 
La primavera del següent any, del 1984 va néixer “Foc”.
Segons ens explicava el pare, “Foc” parlava dels instints de les 
persones, dels desitjos i les ambicions.  Del “foc ” que provoca 
l’enveja,  el que ensenvermelleix les galtes quan ens avergonyim 
i el que ens crema quan perdem.  La veu interior que ens diu: 
“cala foc a tot arreu”, és aleshores quan destrossem el nostre propi 
món i ho tirem tot per terra oblidant el que érem fins aleshores.



















El fred més intens em cremava, la sang em bullia i el cor 
accelerat semblava voler sortir del pit. La vida em demostrava 
que el foc era a tot arreu, consumint-ho tot.
Quan vam arribar a Barcelona, després de girar a mig camí, 
la ciutat semblava haver-se vestit de dol. Aquella va ser la vegada
que més gris vaig veure el cel en un dia d’agost. La mare plorava
al llindar de l’escala i els seus gemecs s’estremiren i ressonaren 
per tota la casa. Vaig pujar les escales corrents fins arribar a la meva 
habitació, vaig obrir la porta d’un cop i estirant-me al llit vaig sorprendre 
fulls sota el coixí. Hi havia una nota del pare: 
Per la petita flama que seguirà encesa somiant dins teu
Era l’ esborrador de l’ última novel·la del pare. 

Era “Foc”.

2 comentarios:

  1. No em cansaré de repetir-t'ho, és molt bo. M'agrada poder estar al dia del que escrius, ves-me passant tot el que escriguis que ja saps que m'agrada llegir-ho.

    ResponderEliminar