martes, 31 de mayo de 2011

La Bola de Cristall II

- Mar?
El cafè fumejant em cremava els llavis quan vaig reconèixer la Sílvia a la porta de la fleca. Duia el cabell curt i arrissat i portava una brusa blava amb unes sabates de taló ben altes. – Com estàs?
- Ara mateix berenant, trobava a faltar les napolitanes d’aquí... Avui he tornat a casa de l’hospital i m’ho mereixo- Li vaig dir. – Seu, vols prendre alguna cosa?

Vam passar-nos la tarda parlant de nosaltres, del que havíem deixat enrere i de la vida que semblava que tothom ens planejava. La Sílvia havia acabat la carrera d’Art i ara treballava en una empresa de disseny a mitja jornada i aprofitava les tardes per pintar a casa seva, anar al cine o fer esport. – Jo estic amb els meus pares a l’agència de viatges, ja saps, tot segueix com sempre - Li vaig dir.
- Sí. Això de treballar amb la família és una sort, a més... Deus viatjar tant!

Vaig tornar a casa amb un cel mig enfosquit i sense ganes de preparar res per sopar. Què estava fent amb la meva vida? L’art era la meva vocació i no passava ni un dia sense imaginar-me quina vida viuria si hagués escollit realment el meu camí. Què hauria succeït si m’hagués arriscat? 
El primer any de carrera vaig haver-ho de deixar, la meva mare no és trobava gaire bé i cada vegada freqüentava més l’agència per substituir-la, planejava viatges, feia pressupostos... Em vaig passar els següents anys de la meva vida imaginant-me aquells llocs, intentava creure que algun dia jo també faria algun d’aquells viatges i que me n’ aniria ben lluny i seria ben valenta. 
Volia veure’m en altres llocs, conèixer altra gent i fer coses totalment diferents. Volia tenir un pis a l’edifici més alt de Nova York i pintar-lo amb esquitxades de colors, tenir un gran finestral a l’habitació des d’ on pogués observar la Torre Eiffel i una barca per moure’m pels carrers de Venècia. Menjar crepes de xocolata per dinar, pizza per berenar i arròs per esmorzar. 
Necessitava ser jo sense seguir cap pauta, alliberant-me de totes les regles del joc, volia viure sense guions, decidint a l’últim moment, arriscant-ho tot a una carta.
Encara seguia dibuixant de tant en tant, m’asseia al balcó i provava de plasmar la sortida del Sol, quasi mai me’n sortia. Aleshores arrencava els fulls i els llançava donant-me per vençuda, com havia fet sempre amb la meva vida. 


No em vaig atrevir a explicar a la Sílvia que realment no havia fet mai cap dels viatges que m’havia proposat, no en vaig ser capaç.

No hay comentarios:

Publicar un comentario